“Door onze marketplace dienstverlening in een los bedrijf te positioneren zijn we in staat om met meer focus de markt te bedienen,” zegt AMAZIN oprichter Yorick Voorthuijzen. “We zien dat veel Nederlandse adverteerders er moeilijk in slagen om marketplaces marketing een succesvol onderdeel van de business te maken terwijl dit door de juiste inzet van techniek, content en advertising heel goed mogelijk is.”
Amazon is het grootste e-commerce portaal ter wereld. Het Amerikaanse bedrijf dat groot werd met het verkopen van boeken verkoopt inmiddels wereldwijd allerlei soorten goederen via internet. In 2018 groeide de omzet van de webshop gigant tot ongekende hoogte van 232,9 miljard dollar.
“Amazon is in meerdere landen al groter dan Google op het gebied van productgerelateerde zoekvraag en gaat binnen afzienbare tijd de manier waarop we in Nederland producten kopen veranderen”, aldusYorick Voorthuijzen. “Overal waar Amazon haar verkoopplatform uitrolt zien we verschuivingen in de rangorde, dit komt vooral omdat Amazon haar verkopers de ruimte biedt om in allerlei vormen producten te verhandelen via een platform dat vanuit meerdere markten toegankelijk is.”
Tomorrowmen is één van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. In 2018 won het bureau hiervoor een bronzen FD Gazellen. Het bedrijf verenigd zich net als AMAZIN in de marketinggroep 1UP en is onder andere werkzaam voor (inter)nationale partijen als Bugaboo, Scapino, Yarden, Imps & Elfs en Heineken.