nieuws

16 sep 2014, 15:03

Eerstejaarsstudenten bedrijfskunde Hanzehogeschool Groningen flink aan de bak met Onmogelijke Opdracht

Eerstejaarsstudenten bedrijfskunde Hanzehogeschool Groningen flink aan de bak met Onmogelijke Opdracht

De ruim 400 eerstejaars studenten bedrijfskunde MER van de Hanzehogeschool Groningen moeten er in hun eerste studieweken vol tegenaan. De aftrap van hun studiejaar heet ‘onmogelijke opdracht ‘ en de studenten moeten er uiteraard alles aan doen om die opdracht toch mogelijk te maken. De bedoeling is ze razendsnel kennis op te laten doen van de werkzaamheden van een bedrijfskundige.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

De studenten kunnen kiezen uit verschillende opdrachten, waaronder het verzinnen van een gouden idee voor het meest succesvolle ICT-bedrijf aller tijden met als doel de lancering op de AEX Amsterdam en een omzet van € 5.000,- per week. Of om met een ALS-patiënt naar de Turkse Riviera te vliegen om hem of haar daar twee dagen in de watten te leggen.

 

Eén van de groepen besloot een scène van de serie ‘Multilul’ van Jiskefet opnieuw op te nemen. Ze doen dat in samenwerking met de Stadsschouwburg, Pathé en MartiniPlaza. Ook krijgen ze hulp van de acteurs Obbert Nieuwenhuis,  Uulco Slangenberg en Johan Patje. De scène zal op donderdag 18 september worden opgenomen tijdens de Grand Finale op de Hanzehogeschool, locatie Marie Kamphuisborg. Daarbij kunnen de studenten gebruik maken van een officieel decor uit het programma. Familie, vrienden en collega’s die bij de opname zijn, kunnen voor 1 euro in het decor op de foto. De opbrengst gaat naar Terre des Hommes, dat zich inzet voor de bestrijding van kinderuitbuiting.

Op 18 september presenteren ook de 31 andere groepen hun Onmogelijke Opdracht. Dat wordt volgens de Hanzehogeschool een groot spektakel. Zo wordt er uitgevochten wie de beste studentenvereniging van Groningen is en wordt er een ’Fire Fast Nacho Challenge’ gehouden. Daarnaast zijn verschillende mystery guests aanwezig en worden hapjes en drankjes uit verschillende culturen gepresenteerd, waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat.