De Promotiedagen mag zich, ook dit jaar, het grootste zakelijke evenement van Noord-Nederland noemen. Het aantal stands en deelnemers is zelfs nog iets gegroeid ten opzichte van vorig jaar. Er zijn zes nieuwe pleinen aan de beursvloer toegevoegd en er is een uitgebreid beursprogramma.
Kennispleinen
De Promotiedagen is ook, in toenemende mate, een plek om kennis te delen en om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen. De beursvloer heeft dit jaar een ingrijpende vernieuwing doorgemaakt. Liefst zes nieuwe pleinen werden aan de beurs toegevoegd: de Promotiedagen Arena, het Innovatieplein, de Industry Lounge, het Green Power Nano Plein, het Facilitair Management Plein en de themastand Duurzaam Bouwen.
3D Printing
De Promotiedagen Arena is een plaats voor inspirerende en actuele bijeenkomsten. In een klein theater kunnen ondernemers kennis maken met nieuwe ontwikkelingen als Oculus Rift, 3D Printing en crowdfunding. Maar ook kunnen ze leren hoe ze hun gunfactor kunnen verhogen, hoe ze social media maximaal kunnen benutten en kennismaken met de inspirerende Rampondernemer Frank Krake.
Innovatieplein
Het Innovatieplein geeft een dwarsdoorsnede van innovatieve ontwikkelingen in Noord-Nederland, met neen uitgebreid programma van pitches, presentaties en workshops. De Industry Lounge is een nieuw ontmoetingspunt voor de Industrie, met verschillende presentaties en interactieve sessies. Op het plein van de Green Power Nano Alliantie laat een aantal vooruitstrevende industriële bedrijven voorbeelden zien van de vele toepassingen van Nanotechnologie.
De beurs wordt dinsdagochtend geopend door de wethouder Economische Zaken en Internationalisering van de gemeente Groningen, Joost van Keulen.