Economie

Waarom de komst van Kiko Milano naar Groningen voor zo veel opwinding zorgt

De aankondiging van de komst van Kiko Milano naar de Herestraat in Groningen heeft voor grote opwinding gezorgd. Meer dan 80.000 mensen bekeken tot nu toe het bericht daarover op de Groninger Ondernemers Courant via Facebook.  “Oh, my God: Kiko is coming!’, was een van de 542 reacties op het bericht. Maar waarom is dit bedrijf zo populair? En wat betekent de komst voor Groningen? Dat vroegen we aan Eric Bos, voorzitter van de Groningen City Club, de vereniging van ondernemers in de binnenstad.


Leestijd: 1 minuut

Waarom de komst van Kiko Milano naar Groningen voor zo veel opwinding zorgt
Waarom de komst van Kiko Milano naar Groningen voor zo veel opwinding zorgt

We vroegen Eric Bos of hij misschien weet waarom er zo veel enthousiaste reacties zijn gekomen.

‘Ik ken het bedrijf van mijn  vakantie in Italië. Daar zie je die winkels van Kiko Milano overal, en nu zijn ze aan het uitrollen in Groningen. Dit is echt een super toevoeging! Groningen wordt steeds leuker!!!’, zo reageert Eric Bos al bijna even enthousiast als de meeste van de lezers van de Groninger Ondernemers Courant.

In elk geval past de komst van Kiko Milano in de trend dat de binnenstad van Groningen zich vult met interessante winkels. ‘Groningen positioneert zich steeds meer als koopcentrum van het Noorden. En de Herestraat wordt weer steeds belangrijker!’, aldus Eric Bos

Over Kiko Milano

Kiko Milano is een merk dat professionele make-up aanbiedt voor weinig geld. De producten zijn toegankelijk en eenvoudig in gebruik, speciaal ontworpen voor de vrouw die ervan houdt te spelen met kleur.

Het Italiaanse merk werd in 1997 opgericht in Milaan. Milaan is de stad van de fashion, kunst en design, en deze invloeden komen terug in de productlijnen van Kiko. Creativiteit gaat hand in hand met innovaties.

Kiko Milano richt zich op vrouwen van alle leeftijden; met trendy seizoenscollecties voor jonge(re) klanten en een scala aan vaste make-up producten voor de klant ‘op leeftijd’.

Sinds afgelopen jaar is het bedrijf druk bezig overal in Europa vestigingen te openen.

En binnenkort dus ook in Groningen.