Beide verenigingen willen hun straat maar ook de stad nog aantrekkelijker maken voor het winkelend publiek. Volgens de Groningen City Club (GCC), die dit soort initiatieven enorm steunt, is al gebleken dat samenwerking loont. De GCC wijst onder andere op de Zwanestraat, die dit jaar nog de titel ‘Leukste winkelstraat van Nederland’ won, en de Westerhaven, waar ondernemers hard bezig zijn met het verfraaien van ‘hun’ winkelgebied.
In de Herestraat zijn al ideeën geopperd over een beter aanzien van de straat, meer activiteiten in de straat en het intensiveren van de contacten onderling. Ondernemers aan de vismarkt zuidzijde willen graag aan de slag met thema’s als verlichting, reclame uitingen en het verbeteren van de zichtbaarheid. De Groningen City Club zal in 2018 verder inzetten op het ondersteunen van zowel deze als ook andere verenigingen in de binnenstad van Groningen.
Groninger Retail Agenda
Het professionaliseren van ondernemerschap en de ondersteuning daarbij aan de verschillende verenigingen is één van de thema’s in de Groninger Retail Agenda. Deze retail agenda bevat meerdere maatregelen om de stad Groningen in de komende jaren nog aantrekkelijker te maken. De Groninger Retail Agenda wordt op woensdag 13 december as. door Eric Bos, voorzitter van de Groningen City Club, overhandigd aan wethouder Joost van Keulen tijdens de ondernemersborrel die de Groningen City Club op deze dag organiseert voor haar leden en relaties.
______________________________________________________________________________