economie

13 jul 2018, 09:09

Studente Hanzehogeschool Groningen krijgt Commercieele Clubprijs 2018

Studente Hanzehogeschool Groningen krijgt Commercieele Clubprijs 2018

Met zo’n goed advies weet een ondernemer waar hij aan toe is!’. Dat was het oordeel van de jury over de scriptie van Jildou Bouma, studente aan de Hanzehogeschool Groningen. Zij won gisteravond de Commercieele Clubprijs 2018.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Jildou Bouma onderzocht de mogelijkheden van marktuitbreiding naar Duitsland voor een online groothandel, een ambitieus plan van de ondernemer. ‘Jildou voerde een zeer zorgvuldige SWOT analyse uit waarin ze ook heel kritisch naar de organisatie keek. Ze legt de vinger op de zere plek en benoemt precies waar het beter kan. Met zo’n goed advies weet een ondernemer waar hij aan toe is’, aldus de jury. De andere genomineerden waren Niels Rutgers en Seelke Hartsema.

 

De jury voor de prijs bestond dit jaar uit:


-Maartje Struis, een zeer ervaren marketing-, communicatie- en commercieel manager en ondernemer.
-Date Hoiting, commercieel ondernemend onder de bedrijfsnamen Comsultant en Smarketing Noord.
-En Ernst Wallinga, mede-eigenaar van de bedrijven Anser, Sellian en Tenderbirds.

 

Deze prijs bestaat uit: Een jaar gratis lidmaatschap van de Jongeren Commerciële Club Groningen (JCC). Een dinerbon, en een ‘zeepkistmoment’ bij de Commercieele Club Groningen, waar je in vijf minuten je bedrijf of je scriptieresultaten kunt presenteren.

 

De jury las zes scripties en beoordeelde deze vooral op twee criteria:


1. De praktische toepasbaarheid, de valoriseerbaarheid en
2. De bijdragen van de resultaten van het onderzoek van de scriptie aan de Noord-Nederlandse economie.