Economie

Groningse ondernemers winnen Passion-etalagewedstrijd: eerste prijs voor Laif & Nuver

Winkeliers in de stad dragen enthousiast hun steentje bij om de stad in de sfeer van The Passion te brengen. De Groningen City Club reikte 250 witte kruizen uit waarmee de etalages in de stad konden worden ingericht. Ondernemers die aan deze oproep gehoor gaven, dongen mee naar een prijs. Woensdagmiddagmaakte wethouder Jan Seton bekend wie van de winkeliers zijn etalage het beste in The Passion-sferen had gebracht: Laif & Nuver op de Vismarkt.


Leestijd: 1 minuut

Groningse ondernemers winnen Passion-etalagewedstrijd: eerste prijs voor Laif & Nuver
Groningse ondernemers winnen Passion-etalagewedstrijd: eerste prijs voor Laif & Nuver

De jury van de etalagewedstrijd keek naar hoe de etalage is aangekleed, naar het gebruik van het witte kruis en hoe de relatie is tussen de etalage en de artikelen in de winkel. De eerste prijs –  een fotoreportage door Jan Buwalda Fotografie  – ging naar lifestyle- en woonwinkel Laif & Nuver.

De tweede prijs is voor lingeriewinkel Body Touch in de Oosterstraat en de derde prijs voor De Schoenenfabriek aan het Akerkhof.. Deze winkels winnen beide een high wine bij Grand Café Groningen voor twee personen. Een eervolle vermelding was er voor de  etalage van de familie Feitsma in een leegstaand pand in de Nieuwe Ebbingestraat. De prijs die hierbij hoort is een artikel in het magazine CityScoop.

Om ook kinderen te betrekken bij The Passion organiseerde de Groningen City Club een kleurplatenwedstrijd rond dit thema. (Zie illustratie)