Economie

Imago Noord-Groningen gekelderd na nieuws aardbevingen, aldus onderzoek Hanzehogeschool

Bedrijven vinden Noord-Groningen een stuk minder aantrekkelijk als vestigingsregio sinds het nieuws over de kans op zwaardere aardbevingen (tot kracht 5 op de schaal van Richter) bekend werd. Particulieren vinden de regio ook veel minder aantrekkelijk als toekomstige woonplaats. En bovendien schrikken de aardbevingen toeristen af, al is die invloed wel klein.


Leestijd: < 1 minuut

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een onderzoek naar imagoschade, dat werd verricht door het onderzoeksinstituut Marklinq van de Hanzehogeschool Groningen, mede in opdracht van de Noorderperssociëteit.

Het onderzoek vormt onderdeel van een groter project naar het imago van regio's onder leiding van Lector Marketing Karel Jan Alsem.

De uitkomsten werden gisteravond bekend gemaakt op een bijeenkomst van de Noorderperssociëteit in café De Sleutel in Groningen. Dr. Karel Jan Alsem, lector marketing aan de Hanzehogeschool Groningen, gaf er een toelichting op het rapport.

Noord-Groningen

noorder pers societeit