economie

06 feb 2013, 16:04

Hampshire Hotels Groningen: investeringen voor zakelijke en leisure-markt

Er waait een frisse wind door Hampshire Hotels Groningen. Dat betekent dat bij hotel Plaza en bij hotel Centre, die onder deze vlag varen, flinke verbeteringen worden doorgevoerd. Met deze verbeteringen willen beide hotels hun zakelijke en leisuregasten nóg beter van dienst zijn.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Op dit moment werken Plaza en Centre verschillende ideeën en verbeterpunten uit rond drie belangrijke speerpunten: gastvrijheid, vitaliteit en duurzaamheid. Deze drie waarden vormen het vertrekpunt voor het aanpassen van de hotels, voor het verbeteren van het vergaderconcept en voor het verder betekenis geven aan gastvrijheid in de dienstverlening.

Hampshire Hotel Plaza Groningen


In Hampshire Hotel Plaza met zijn 118 kamers, 10 zalen, gelegen direct bij de A28,  is in 2012 ingespeeld op verschillende gastwensen. Zo heeft het auditorium, dat geschikt is voor 220 gasten, een totale metamorfose ondergaan. Op dit moment wordt de foyer gerestyled en worden de hotelkamers op de zevende verdieping getransformeerd naar luxe executive kamers.

Hampshire Hotel Groningen Centre


Om aan de steeds toenemende vraag te voldoen in het Hampshire hotel in de binnenstad, Radesingel 50,  zijn er 13 extra, bijzonder luxe, hotelkamers gemaakt. In totaal beschikt Hampshire Centre nu over 77 hotelkamers. Het hotel biedt, aan de overzijde van de straat, dichtbij het loopbruggetje naar de Oosterpoort, een drietal appartementen, die zowel per dag als voor een langere periode gehuurd kunnen worden.

 

Het nieuwe auditorium in Plaza


Hampshire Plaza en bij Hampshire Centre werken hard aan het verder verbeteren van hun vergaderdienstverlening. Die verbeteringen zullen gasten merken aan zowel de ‘harde’ als aan de ‘zachte’ kant van het aanbod. Er zijn in Plaza nieuwe schermen geplaatst, zowel in de zalen als in de ontvangsthal en de bewegwijzering wordt aangepast. De aanpassing van de zalen van Plaza en Centre zal verder een geleidelijk proces zijn, waarbij de aandacht eerst vooral gericht wordt op de ‘kleine kwaliteit’. Uiteraard gaat dit alles gepaard met een gezonde dosis Groninger nuchterheid.

Greenkey


In het kader van duurzaamheid hebben Plaza en Centre in 2012 de gouden status behaald van Green Key, een internationaal duurzaamheidskeurmerk. Green Key heeft speciaal betrekking op bedrijven in de markt voor vergader- en congreslocaties en ook voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche.