economie

02 okt 2017, 09:09

Groningse fintech startup KlippaCast wint 15.000 euro

Groningse fintech startup KlippaCast wint 15.000 euro

Een Groningse start-up in de ‘fin tech’ (nieuwe digitale technologie voor de bancaire sector) is geselecteerd voor een internationaal accalerator programma. Het gaat om het jonge bedrijfje Klippa Cast. KlippaCast maakt het voor winkeliers mogelijk om voor consumenten een kassabon digitaal op de smartphone aan te bieden. Beter voor de consument, de winkelier en het milieu.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

De door zeven Groningse ondernemers opgerichte fintech-startup is gekozen als 1 van de 11 winnaars die mee mogen doen aan het Startupbootcamp Fintech & CuberSecurity global accelerator programma in Amsterdam. Na een week van presentaties en productdemo’s is KlippaCast de enige Nederlandse app die staande is gebleven in een veld van ruim 500 aanmeldingen wereldwijd.

 

KlippaCast heeft deelgenomen aan de Startupbootcamp Selection Days op 27 en 28 september in verzamelpand B. Amsterdam. Tijdens de selectiedagen zijn er 21 startups intens gescreend en geëvalueerd door ruim 150 partners en mentors uit het Nederlandse fintech landschap.  De 21 startups die mochten deelnemen aan de selectiedagen hebben in eerdere rondes reeds 500 andere startups uit 73 verschillende landen achter zich gelaten.

 

De prijs bestaat voor het Groningse KlippaCast uit een mentorprogramma van 3 maanden, kantoorruimte in Amsterdam, contacten met honderden mentoren de mogelijkheid om op Demo Day begin februari 2018 te pitchen voor honderden tech influerncers en investeerders. Verder krijgen ze 15.000 euro investering, ondersteuning van partners als Rabobank, ING, ABN AMRO, Moneyou, PGGM, De Volksbank, Achmea, Nationale Nederlanden, PwC, Vivat, Capgemini, Comsec en de Nationale Politie en ruim €500.000 aan partner services.

 

Yeelen Knegtering, CEO van KlippaCast: “We zijn erg blij met deze kans. Alle kennis om onze digitale oplossing voor kassabonnen te realiseren hebben we in huis, maar de mentoren en het netwerk van Startupbootcamp zijn voor ons van onschatbare waarde. We proberen een groot wereldwijd probleem aan te pakken en dat kunnen we niet alleen. Onze grote droom is om van Groningen de eerste stad ter wereld te maken waar de hele binnenstad de digitale kassabon ondersteunt.”