Economie

Gronings bedrijf BeterBio met UMCG: boodschappen voor 12.000 medewerkers

De Groningse bezorgdienst BeterBio.nl is een samenwerking aangegaan met het UMCG, waardoor de 12.000 medewerkers biologische boodschappen kunnen afnemen.


Leestijd: 1 minuut

UMCG betaalt in bedrijfsrestaurant de BTW over groenten en fruit
UMCG betaalt in bedrijfsrestaurant de BTW over groenten en fruit

Afgelopen week is het UMCG gestart met haar programma healthy@work met als speerpunt een samenwerking met biobezorgdienst BeterBio.nl. Hierdoor kunnen de ruim 12.000 personeelsleden tegen gereduceerd tarief hun biologische boodschappen gratis thuis laten bezorgen. Door middel van deze samenwerking wil het ziekenhuis laten zien dat gezonde voeding een belangrijk onderdeel is van een gezond personeelsbestand. En dat leidt uiteindelijk tot gezonde en betere patiëntenzorg.

“Een behoorlijk duurzame stap in de richting van maatschappelijk verantwoord ondernemen”, aldus eigenaar GeertJan Kemme van BeterBio.nl. “Niet alleen zijn al onze boodschappen biologisch gecertificeerd, wij komen ze ook nog eens met speciale groengas-bussen thuisbezorgen. Daarbij hebben wij de kortste lijnen van teler naar klant.” 

UMCG is niet het eerste bedrijf dat deze stap zet. Ook merken als Max Havelaar en Milieudefensie bieden hun personeel de biologische producten aan van BeterBio.nl. Bedrijven vinden het steeds belangrijker dat het personeel bewust omgaat met voeding en gezondheid en BeterBio.nl helpt hen hierbij. Daarnaast komen mensen weer op een leuke manier in contact met seizoensproducten uit de regio. Opvallend detail: juist ICT bedrijven stappen veel over op een biologische kantine verzorgd door BeterBio.nl. Een echte verklaring is daar niet voor, maar Kemme denkt dat dit gedrag gekopieerd wordt van Amerikaanse bedrijven als Google en Facebook.

BeterBio.nl is een van oorsprong Gronings bedrijf, maar bezorgt inmiddels in grote delen van Nederland. Naast biologische groente- en fruitabonnementen biedt de webwinkel keus uit nog eens 2.000 andere biologische producten. En sinds vorig jaar ook complete maaltijdboxen: 100% biologisch, vers en heerlijke recepten.

“Dat ook bedrijven deze stap durven te nemen vatten wij op als een belangrijk signaal dat biologisch volwassen aan het worden is: wij zijn er allang niet meer alleen voor de wereldverbeteraars, maar juist vooral voor iedereen die van  lekker, regionaal en gezond houdt.”