economie

27 feb 2014, 09:09

Groningen helpt noordelijke freelancer aan netwerk

Afgelopen week hebben FC Groningen en het ‘Groningse’ bedrijf Jellow een uniek partnership gesloten om samen de noordelijke markt van freelancers in kaart te brengen. Het doel is dat freelancers en noordelijke bedrijven elkaar beter weten te vinden. FC Groningen en Jellow gaan beide partijen met elkaar in contact brengen.

 

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Samen met de sponsorrelaties gaat FC Groningen zoveel mogelijk freelancers benaderen om zich in te schrijven bij Jellow. Daarna worden deze netwerken met elkaar gedeeld en krijgen alle sponsorrelaties toegang tot alle profielen en contactgegevens van de freelancers. Bedrijven met een tijdelijke vacature kunnen snel en eenvoudig de juiste professional selecteren en benaderen. Zo vormen FC Groningen en Jellow de schakel tussen het bedrijfsleven en de freelancers en wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan de vindbaarheid van geschikte freelancers.

In maart gaat de campagne van start en krijgen alle sponsorrelaties van FC Groningen toegang tot Jellow, waarmee ze freelancers kunnen uitnodigen en inhuren. De samenwerking tussen FC Groningen en Jellow is in eerste instantie voor een jaar. Samen wordt er gedurende dit jaar gebouwd aan één netwerk van freelancers.

FC Groningen is de eerste betaald voetbalorganisatie die zich zo nadrukkelijk focust op de freelancemarkt.