Nieuws

Marketing Groningen richt pijlen op internationale citytripper

Met een Engelstalige reclamespot richt Marketing Groningen de pijlen op citytrippers in onder andere Engeland, Denemarken, Zweden en Polen. De campagne moet met name jongeren verleiden een bezoek aan Groningen te brengen.


Leestijd: 1 minuut

Dat de campagne uitgerekend nu gelanceerd wordt, is geen toeval. Sinds maandag gaat er dagelijks een lijnvlucht tussen Eelde en het Deense Kopenhagen. Daarmee ben je vanuit de Deense hoofdstad in een uurtje in Groningen. Ook vanaf Londen, Gdansk en Malmö sta je in een mum van tijd op Airport Eelde.

Het spotje duurt 30 seconden en laat de highlights van Groningen zien. Zo komen onder andere het Groninger Museum, het station, de markt, winkelen, fietsen, eten en drinken en overnachten in beeld.

De nadruk ligt op het feit dat je vanuit Londen, Kopenhagen, Malmö en Gdańsk in ongeveer een uur vliegen in Groningen kunt zijn voor een bruisende citytrip. De spot richt zich hiermee op jonge stedelijke bezoekers, een doelgroep die graag nieuwe bestemmingen wil ontdekken.

De spot is via social media (Facebook, Instagram, YouTube) in de betreffende landen te zien. Per bestemming is er een aangepaste spot. De komende maand rijden er ook bussen in Kopenhagen die verwijzen naar de speciale website visitgroningen.com. De spot zelf zal ook op deze pagina te vinden zijn.