innovatie

13 jul 2001, 00:12

MEGA-ALERT per SMS op de Megafestatie 2001

Het mobiele jongerenconcept EL NINJO uit Groningen verzorgt het MEGA-ALERT per SMS op de Megafestatie.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Een MEGA-ALERT is een waarschuwing per SMS die bezoekers van de Megafestatie kunnen ontvangen op hun mobiele telefoon. Op deze wijze weet men een kwartier van te voren waar en wanneer een bepaald evenement begint. Gebruikers van MEGA-ALERT bepalen zelf over welke optredens of activiteiten ze een ALERT willen ontvangen. Zo ben je als gebruiker op de dag van je bezoek ervan verzekerd dat je niets mist en blijf je op de hoogte van onverwachte veranderingen. De MEGA-ALERTS zijn aan te maken op de websites www.megafestatie.nl en www.elninjo.com.
De Megafestatie 2001, het grootste jongeren evenement van Nederland, wordt gehouden van 7 tot en met 15 juli in de Jaarbeurs Utrecht. Op een totaaloppervlakte van zo'n 120.000 vierkante meter, alle hallen en buitenterreinen van het Jaarbeurscomplex, vinden jongeren een mix van sensatie, informatie en entertainment. Muziek en artiesten, sport en kicks, trends, mode, carriereplanning en de nieuwste elektronische speeltjes vormen de belangrijkste ingrediƫnten van dit interactieve evenement. Vorig jaar werd de Megafestatie bezocht door zo'n 150.000 bezoekers. Gezien de doelgroep, de hoeveelheid programma-onderdelen op de verschillende stands en de vele last-minute programmawijzigingen is de Megafestatie HET evenement om een SMS alert-systeem aan te bieden.
EL NINJO is een concept dat zich richt op mobiele interactie met de doelgroep jongeren. EL NINJO hanteert de stelling dat jongeren als eersten massaal gebruik gaan maken van de mogelijkheden die mobiel internet biedt. Cartoon EL NINJO treedt op als gastheer van het concept en wordt het virtuele vriendje van de doelgroep. Hij voorziet daartoe in hun behoeften en helpt ze bij de veranderingen in hun leven. Zijn services zijn ingegeven door de kenmerken en gedragingen van de doelgroep. EL NINJO maakt daarom gebruik van het apparaat dat zij koesteren en massaal bij zich dragen: de mobiele telefoon. EL NINJO begint met de door de doelgroep omarmde stand van techniek, te weten internet en SMS. De band die EL NINJO op deze wijze met de doelgroep opbouwt stelt hem in staat zijn dienstverlening steeds verder en op de juiste momenten te evolueren in combinatie met WAP, GPRS, I-MODE en UMTS. Na de Megafestatie lanceert EL NINJO zijn diverse services.