innovatie

05 jul 2018, 09:09

Kalvijn en Economic Board Groningen zoeken jongeren met 'booming business-plan'

Economic Board Groningen (EBG) organiseert samen met YouTuber Kalvijn een pitch voor jongeren uit Noord- en Midden Groningen met een goed ondernemersplan. Het plan met de meeste potentie kan rekenen op een investering van 10.000 euro. 

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Na eerdere succesvolle edities van de EBG Pitch organiseert Economic Board Groningen voor het eerst een pitch voor jongeren.

Samen met Kalvijn organiseert EBG het unieke pitchevent ‘Booming Business’ om jongeren uit het aardbevingsgebied uit te dagen en te stimuleren om met een goed idee of zelfs met een ondernemersplan te komen.

Kalvijn

Kelvin, onder andere bekend van zijn YouTube-kanaal Kalvijn en afkomstig uit de gemeente Delfzijl, voelt zich nog steeds nauw betrokken bij Groningen en vindt het daarom tof om weer iets te ondernemen in de omgeving die hem de ruimte gaf zich te ontwikkelen tot wie hij nu is: "De kans dat iemand in de randstad een investering in je startup doet is aanzienlijk groter dan in Noord-Groningen, maar deze regio heeft nog zoveel in zich, daarom wil ik  deze regio ondersteunen. Ik ben erg benieuwd naar de ideeën van de jongeren uit dit gebied."

Booming Business

Onderdeel van het event Booming Business is een nieuwe driedelige serie op het YouTube-kanaal van Kalvijn waarin hij op zoek gaat naar het tofste, beste en meest potentiële idee uit deze regio. In deze serie krijgen de jonge startende ondernemers twee minuten de tijd om hun idee te pitchen. Kalvijn beoordeelt samen met zijn zakenpartner Peter de Harder, afkomstig uit Appingedam én een ‘next-generation’ ondernemer de ideeën on the spot. Vervolgens besluit de jury direct of de kandidaat kans maakt op een plaats in de grote finale in Delfzijl op zondag 11 november.

Tijdens de grote finale mogen de kandidaten met de meeste stemmen op hun video op de website van Kalvijn hun idee pitchen voor de jury, waarin ondernemer Ben Woldring aanschuift naar Kalvijn en Peter de Harder.

Meedoen

Jongeren tot 20 jaar uit Noord- en Midden Groningen die een goed idee hebben, kunnen zich aanmelden via aanmelden.kalvijn.nl