Nieuws

‘Er gaat niets boven Groningen’ in de top van meest besproken reclameslogans

De slogan ‘Er gaat niets boven Groningen’ staat na dertig jaar nog steeds in de top van meest besproken reclameleuzen. In de ranglijst van topslogans staat Groningen op de vijfde plek. Dat blijkt uit onderzoek van schrijver Jaap Toorenaar, die het nieuwe boek ‘Hoe verzinnen ze het’ schreef over de kracht van sterke reclameleuzen. De NOS maakte een artikel over het boek en haalde daarin ook de Groningse slogan aan.


Leestijd: 1 minuut

Weekend in Groningen: Rockabilly, open ateliers, circus santelli, wijn, spijs en bonbons
Weekend in Groningen: Rockabilly, open ateliers, circus santelli, wijn, spijs en bonbons

De slogan ‘Er gaat niets boven Groningen’ is dertig jaar geleden gelanceerd door de provincie Groningen. Nog steeds wordt de slogan veelvuldig gebruikt. Op internet wordt de slogan 32.689 keer besproken. Daarmee scoort de slogan beter dan bijvoorbeeld ‘Red Bull geeft je vleugels (27.558), Echt HEMA (19.349) en Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend (16.443). De slogan I Amsterdam staat niet eens in de top-10. Geen enkele andere stads- of provincieslogan heeft een plekje in de lijst. 

De lijst wordt aangevoerd door ‘Foutje, bedankt’ van verzekeraar Reaal. Die slogan werd 66.301 keer benoemd. Ook ‘Goeiemoggel’, ‘Even Apeldoorn bellen’ en ‘De Bob’ doen het nog beter dan Groningen. 

Lees hier het hele artikel op de site van de NOS.