Wonen
Meerstad Groningen even bekend als Coca Cola
De nieuwe wijk Meerstad die gepland is ten oosten van de stad Groningen is nu al even bekend als het merk Coca Cola. Dat blijkt uit een onderzoek naar de communicatie rondom Meerstad Groningen.
Leestijd: 1 minuut
De provincie Groningen heeft opdracht gegeven tot dit onderzoek naar de bekendheid en waardering voor het Project Meerstad Groningen. Het onderzoek gaat fungeren als een nul-meting, omdat de opdrachtgevers de komende jaren willen bijhouden hoe het staat met de bekendheid van de nieuwe wijk aan het water.Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de inwoners in en om het plangebied tevreden is over de wijze van informatievoorziening over het project.Volgens de onderzoekers is de bekendheid van Meerstad in in algemeenheid buitengewoon hoog te noemen. Maar liefst 87 procent van de 631 ondervraagden bleek bekend met het project. Deze score wordt normaal gesproken alleen gehaald door grote merken als Coca Cola en Nike.Vooral het feit dat het gaat om een nieuwe wijk aan een aan te leggen groot meer spreekt tot de verbeelding. Minder bekende onderdelen zijn de ruimte voor bedrijvigheid, de waterbergingsfunctie van het meer en het feit dat er in het plan ook ruimte is gereserveerd voor landbouw.Verder gaf ongeveer 40 procent van de ondervraagden aan positief tegenover het project te staan. Voor het feit dat er veel ruimte overblijft voor natuur blijkt te worden gewaardeerd.