nieuws

30 sep 2002, 00:12

Tupperware-winkel geen bedreiging party-cultuur

In Groningen komt de eerste Tupperwarewinkel van Europa. De zaak wordt volgende week geopend. Opvallend, want het merk dat gespecialiseerd is in huishoudelijke kunststofproducten richt zich al tientallen jaren juist via zogeheten Tupperware-party’s bij de mensen thuis op de doelgroep. De winkel betekent zeker niet het einde van de legendarische party’s, benadrukt Tupperware.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Het is slechts voordelig dat er niet telkens in- en uitgepakt hoeft te worden en er ook op een vaste locatie uit voorraad verkocht kan worden, aldus een woordvoerder van het bedrijf. Het is nog niet bekend of er elders ook winkels geopend zullen worden.
Bij dit soort bijeenkomsten komt een groep vrouwen, het zijn doorgaans vrouwen, bijeen in de woning van een buurvrouw of vriendin om het kleurrijke assortiment te bekijken. De nieuwste kaasmolens, serveerschalen, broodtrommels en dergelijke worden daar getoond en verkocht door een regionale consulent. Jaarlijks wordt met die ontmoetingen tien procent van de doelgroep bereikt. De onderneming adverteert niet, maar heeft naar eigen zeggen een naamsbekendheid onder de doelgroep die te vergelijken is met Nike en McDonald's.