nieuws

08 sep 2011, 21:09

Student Hanzehogeschool Groningen wint Hanze Innovatieprijs 2011

Ralph van der Pauw, student Communicatiesystemen van het Instituut voor Communicatie &Media, heeft gisteren tijdens de opening van het Hanzestudiejaar de Hanze Innovatieprijs 2011 in de wacht gesleept. Hij schreef het werkstuk ‘Social Media Optimization.’ De Innovatieprijs 2011 behelst naast de eer een geldbedrag van € 3.000, - .

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Er wordt veel geschreven en gesproken over sociale media als YouTube, LinkedIn, Facebook en Twitter, maar het is lastig om precies te inventariseren wat de gevolgen zijn. Ralph van der Pauw is erin geslaagd bestaande, theoretische inzichten met elkaar te combineren tot een werkbaar model voor het meten van de effectiviteit van sociale media. De jury schrijft in haar eindoordeel dat ze het werkstuk van Van der Pauw met erg veel plezier en bewondering gelezen heeft.

Hanze Innovatieprijs


De Hanze Innovatieprijs wordt om het jaar toegekend aan een werkstuk van een hogeschoolstudent waarvoor praktijkgericht onderzoek is gedaan, waarbij een complex probleem op effectieve wijze is aangepakt en dat geleid heeft tot een innovatieve oplossing voor het werkveld.


Dit jaar zijn er twaalf werkstukken ingezonden door de schools. Drie inzendingen werden daarvan genomineerd en beoordeeld door de jury.