nieuws

23 jul 2002, 00:12

Prijzenoorlog aan de Groningse Korreweg

De komst van supermarkt Jumbo heeft de Korrewegwijk op zijn grondvesten doen beven. De nieuwe super trekt zoveel klanten, dat het concurrent Super de Boer met lege handen achterlaat.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

In de eerste vijf openingsdagen trok de nieuwe prijsvechter in het nieuwe winkelcentrum aan de kop van de Korreweg meer dan vijfentwintigduizend klanten. De klanten krijgen bij Jumbo het prijsverschil vergoed wanneer hetzelfde product elders in de stad goedkoper te verkrijgen is.
Ondertussen zitten bij concurrent Super de Boer, tweehonderd meter verderop aan de Eyssoniusstraat, de caissières met de armen over elkaar achter de gesloten kassalades. De telg uit de Laurusfamilie laat het er niet bij zitten, zo verzekert manager Gerald Kleiker. “We gaan geen gekke dingen doen, maar de Korrewegwijk kan zeker nog wat van ons verwachten.”