Nieuws

Marketing Groningen zet in op toeristen uit eigen regio

‘Gelukkig ben je in Groningen’. Onder die noemer gaat komende vrijdag, 3 juli, een zomercampagne van Marketing Groningen van start. De campagne richt zich met name op inwoners van Noord-Nederland, en laat zien dat Groningen alles in zich heeft voor een vakantie in eigen land. De campagne moet de recreatieve sector, toeristische en culturele ondernemers, de retail en de horeca optimaal gaan ondersteunen de komende maanden.


Leestijd: 2 minuten

Marketing Groningen zet in op toeristen uit eigen regio
Marketing Groningen zet in op toeristen uit eigen regio

Vanwege corona vieren veel Nederlanders dit jaar hun vakantie in eigen land en in eigen achtertuin. Marketing Groningen ziet daarin een kans, en om te laten zien dat Groningen alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, gaat er vrijdag een zomercampagne van start. “Deze zomer blijven mensen dichter bij huis dan anders en dat biedt mooie mogelijkheden om de eigen omgeving te gaan (her)ontdekken”, aldus Marketing Groningen.

Een campagne voor eigen inwoners

De campagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’ laat mensen verwonderen over het goud van Groningen: de onverwachte en misschien nog onontdekte kanten van Stad en Ommeland. Via ergaatnietsbovengroningen.nl geeft de campagne volop inspiratie: op de site, via Facebook en Instagram worden bijzondere en onbekende plekken uitgelicht.

Spreiding van bezoekers

Om, met het oog op corona, spreiding van bezoekers te stimuleren worden niet altijd exacte locaties genoemd, zegt Marketing Groningen. In plaats daarvan krijgen mensen coördinaten en verhalen, waarmee ze worden aangemoedigd om er zelf op uit te gaan en Groningen op hun eigen manier te ontdekken en te beleven.

De Groningse Zomer

De campagne laat via www.groningsezomer.nl zien wat er deze zomer allemaal te doen is in Groningen. Volgens Marketing Groningen gaat het daarbij niet alleen om activiteiten in de binnenstad, maar laat de campagne zien dat ook de randen van de stad, de buitengebieden en de wijkwinkelcentra in deze tijden veilige en gastvrije plekken zijn voor winkelen, uitgaan, een terrasje pakken of cultuurbezoek.

Ondernemers en initiatiefnemers van zomeractiviteiten kunnen via www.groningsezomer.nl hun activiteit aanmelden om te worden vermeld in de activiteitenkalender van de Groningse Zomer. 

Landelijke zichtbaarheid

De campagne focust zich primair op noorderlingen en Groningers, maar in tweede instantie ook op toeristen uit de rest van het land en het buitenland. Landelijk zorgt Marketing Groningen voor zichtbaarheid door artikelen in magazines zoals Columbus Travel, Roots, Fietsactief, Delicious, Zin, Seasons, Plus, Elsevier Weekblad en het NRC. Later in het seizoen staat ook een campagne in Duitsland op de rol. Naast de landelijke zichtbaarheid zet Marketing Groningen ook in op zichtbaarheid in de lokale media.

De campagne wordt gefinancierd door de provincie Groningen, gemeente Groningen en de ondernemersverenigingen