nieuws

09 nov 2013, 11:11

Marketing Groningen lanceert weer grote Wintercampagne

Marketing Groningen lanceert weer grote Wintercampagne

De winter vervelend? Niet in Groningen! Om mensen te verleiden om tijdens de wintermaanden naar Groningen te komen, wordt er ook deze winter weer een wintercampagne gevoerd. De campagne is zowel online als offline vormgegeven. De inmiddels bekende inserts worden dit jaar met een oplage van ruim één miljoen landelijk verspreid.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Een van de bekendste evenementen in de winterperiode is WinterWelvaart, dat in het weekend van 20 tot en met 22 december op de agenda staat. De historische Hoge en Lage der A liggen dan drie dagen lang bomvol met tientallen, vaak met lichtjes versierde, charterschepen. Tijdens WinterWelVaart zijn er verschillende activiteiten te doen. Zo zijn er lezingen, tentoonstellingen, muziek, kinderactiviteiten en nog veel meer. Elke dag van het weekend heeft een ander programma.
 

Daarnaast is de hele binnenstad rondom de feestdagen feestelijk versierd. Er komen, verspreid over het stadscentrum, vijf grote en verlichte kerstbomen te staan. In het weekend voor kerst en de twee weekenden erna barst het van de evenementen in de stad. Voor extra gezelligheid zorgen zangkoren en winterstraattheater. Er is van alles te zien; voor de allerkleinsten, maar ook voor de grote bezoekers. Om de bezoekers van Groningen zich extra welkom te laten voelen, worden er op alle dagen dat er activiteiten plaatsvinden lekkernijen uitgedeeld. Wie last heeft van koude voeten kan ze opwarmen in het warme voetenbad en in het mobiele wintercafé, gemaakt van sloophout, kunnen bezoekers zich opwarmen bij de vuurkorf of met warme chocolademelk.
 

Om dit alles te promoten wordt een insert in een oplage van ruim 1 miljoen vanaf eind november in een drietal lichtingen verspreid via een viertal landelijke kanalen. Op 23 november wordt ruim de helft bijgestoken bij NRC lifestylebijlage Lux (oplage 290.000) en Volkskrant Magazine (oplage 395.000). Op 3 december zijn er nog eens ruim 200.000 exemplaren verspreid via de VPRO Gids. Hekkensluiter is het tijdschrift Zin met 39.000 exemplaren op 19 december.