Nieuws

KPN breidt call-center activiteiten in Groningen fors uit

KPN gaat haar call-center activiteiten in Groningen uitbreiden met tenminste 270 medewerkers. KPN Callcenters BV heeft daartoe een convenant afgesloten met de gemeente Groningen en Arbeidsvoorziening Noord-Nederland.


Leestijd: 1 minuut

In anderhalf jaar tijd moet het huidige aantal medewerkers in Groningen groeien van de huidige 130 naar ruim 400. Volgens wethouder K. Schuiling (VVD) van Economische Zaken past de uitbreiding van de activiteiten van KPN in Groningen in het beleid om Groningen te ontwikkelen tot IT-stad.
KPN Callcenters BV is de werkmaatschappij van KPN die voor heel KPN de klantencontacten via telefoon en e-mail verzorgt. Op dit moment verzorgt KPN Callcenters in Groningen de landelijke dienstverlening via telefoon, fax en e-mail voor KPN Mobiel. Het is de bedoeling dat het dienstenpakket in Groningen op termijn wordt uitgebreid met de vaste telefonie.