Nieuws

Groningse amateurs maken reclamespotjes voor Groningen

Vrijdag kwamen twintig ‘regisseurs’ bijeen in het kader van de nieuwe, user generated campagne van Marketing Groningen. Begin april start Marketing Groningen met een nieuwe serie landelijke tv-commercials, gemaakt door inwoners, toeristen en bedrijven. De campagne borduurt voort op eerdere succesvolle Groningen tv-commercials. Opdrachtgever van deze campagne is de provincie Groningen. Vrijdag kwamen twintig ‘regisseurs’ bijeen in het kader van de nieuwe, user generated campagne van Marketing Groningen. Begin april start Marketing Groningen met een nieuwe serie landelijke tv-commercials, gemaakt door inwoners, toeristen en bedrijven. De campagne borduurt voort op eerdere succesvolle Groningen tv-commercials. Opdrachtgever van deze campagne is de provincie Groningen.


Leestijd: 1 minuut

De campagne werd december jl. gelanceerd toen het Glazen Huis in Groningen stond, met o.a. een tv-commercial van Giel Beelen. Begin april 2010 start Marketing Groningen met een nieuwe fligth van twintig commercials bij de publieke omroep. Makers van deze reeks commercials zijn onder andere ondernemers in het Nationaal Park Lauwersmeer en de Blauwe Stad, basketbalclub GasTerra Flames, het internationale jeugdtoernooi Eurovoetbal, bewoners van het Hoogeland, Stichting het Groninger Landschap en studenten van de Hanzehogeschool. De spots die worden uitgezonden zijn de meest bekeken en gewaardeerde spots op de speciaal ontwikkelde website spotgroningen.nl.

Groningen ambassadeurs
De ‘regisseurs’ werden persoonlijk bedankt door gedeputeerde Hans Gerritsen en Marketing Groningen. Gerritsen is erg enthousiast over de nieuwe campagne. "Ik vind het prachtig om te zien wat deze campagne losmaakt bij de Groningers. Mensen zetten zich echt in als ambassadeur en leveren zo een waardevolle bijdrage aan het promoten van onze provincie’, aldus Gerritsen.
Ook de gebruikers zijn erg te spreken over de campagne. "Toen ik van deze mogelijkheid hoorde, ben ik direct mijn eigen spot gaan maken. Ik heb hem op mijn Hyves pagina gezet om hem aan al mijn vrienden te laten zien. En nu komt hij ook nog op de landelijke TV!" zegt een trotse Tineke Visscher, inwoonster van Froombosch.

De campagne loopt t/m 2012, het campagnebudget is €1,6 miljoen.