Nieuws

Groninger Internet Courant heeft advertentie-primeur

De Groninger Internet Courant heeft vandaag een primeur op advertentiegebied. Als eerste nieuwswebsite uit Noord-Nederland is er vandaag sprake van een ‘take-over- advertentie’, in dit geval vanwege het mooie weer, ten behoeve van het eiland Borkum. Volgens on-line advertentie specialist Menno Oomkens laat dit zien dat de GIC – een van de snelst groeiende media in Groningen – ook door adverteerders nu helemaal serieus genomen en volwassen wordt.


Leestijd: 1 minuut

De ‘take-over advertentie’ is bedacht door het jonge creatieve Groningse marketingbureau N8W8 (spreek uit: ‘nachtwacht’). In het kader van de campagne worden alle beschikbare advertentie-plekken ingenomen door een en dezelfde adverteerder. Bovendien, en dat is echt bijzonder, worden voor het eerst ook de zijkanten en de bovenkanten naast de website gebruikt voor een adverteerder.

De GIC, met bijna tienduizend leden van de Luncheditie en bijna een miljoen bezoekers per jaar, vindt het uitdagend om ook op commercieel gebied af en toe met iets nieuws te komen. De redactie van de GIC blijft uiteraard onafhankelijk, maar juist voor het voortbestaan van de GIC is het prettig dat steeds meer adverteerders het medium ontdekken.

‘Dat heeft ook te maken met het feit dat steeds meer reclamebureaus internet als medium serieus nemen. In het verleden werden alleen incidenteel banners op websites geplaatst op lokale nieuwsmedia. Maar we merken dat adverteerders dat nu niet meer incidenteel doen, maar er strategisch gebruik van maken, als onderdeel van een totale campagne’, aldus Menno Oomkens van Oliemedia. Voorbeelden van dergelijke adverteerders voor de GIC o.m. zijn de Hanzehogeschool en Makelaardij Jij.