nieuws

03 jan 2011, 11:11

GIC groeit met 15 % in 2010; ook als nieuw advertentiemedium steeds meer in trek

De belangstelling voor de GIC is in 2010 opnieuw gestegen. De GIC is de oudste en een van de beste bezochte nieuwssites van Groningen. Het aantal bezoekers nam in 2010 met 15 % toe tot ruim 750.000. De groei was mede te danken aan Twitter: steeds meer mensen abonneren zich via Twitter op nieuws over Groningen via de GIC. Ook als advertentiemedium wordt de GIC nu volledig serieus genomen, zo meldt Menno Oomkens van Oliemedia dat de banners regelt. Volgens hem was er voor de GIC in 2010 sprake van meer advertenties, slimmere campagnes en hogere conversie.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

De GIC heeft een interessante lezersgroep: vooral hoger opgeleide en ondernemende mensen met een sterke band met Groningen. De Lucheditie heeft een oplage van bijna 10.000 en Twitter van bijna 2000.

Social Media

Menno Oomkens van Oliemedia: ‘Social media en met name Twitter hebben een vaste plek gekregen. De GIC wordt veel gelezen via Twitter en het valt op dat populaire Groninger Twitteraars berichten geregeld lezen, becommentariëren en retweeten.'


• Wat de adverteerders betreft:
 

- Online advertising GIC 2010 in drie woorden: meer advertenties, slimmere campagnes, hogere conversie

- Er is duidelijk meer omgezet dan in 2009 

- Bedrijven adverteren vaker en langer. Zelfde bedrijven keren terug.
 
- Bedrijven bedenken veel speciale acties voor ons lezerspubliek waardoor de conversie (verkoop) verbetert (lezersservice met kaartjes NNO, Citadel)

- Lokale adverteerders begeven zich meer en meer online en doen dit slimmer. Niet lukraak een bannertje die naar de website verwijst, maar een duidelijk idee en doel. De kwaliteit en relevantie van de banners neemt hierdoor toe. De banner bevat vaak een call-to-action, die het interessant maakt om nu even door te klikken.''