nieuws

16 okt 2009, 15:03

Directeur Marketing Groningen verblijft in Bed&breakfast in Stad

Kun je de plek waar je al jaren woont en werkt met een frisse blik bekijken, bijvoorbeeld als toerist of als bezoeker? Een onderzoek waard, vindt architectuurcentrum Platform GRAS. Het platform trakteerde daarom directeur Dirk Nijdam van Marketing Groningen een weekend op de hoogtepunten van zijn eigen werk- en woonplek: hij mag logeren in eigen stad.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Vrijdagmiddag kreeg Nijdam, samen met zijn geliefde, een toeristisch verrassingspakket overhandigd. Daarmee gaat hij komend weekend de stad en regio Groningen herontdekken. Als een echte toerist slaapt hij in een bed&breakfast en een hotel, krijgt hij een strak programma aan toeristische routes en activiteiten mee en zullen Groninger koek en Hooghoudt niet ontbreken in zijn dieet. Om zijn ervaringen – de mooie én de minder mooie - te documenteren, krijgt hij een digitale camera en notitieblok mee.

De resultaten van het mini-onderzoek worden na afloop openbaar gemaakt via www.platformgras.nl. GRAS hoopt dat het logeren in eigen regio niet alleen het perspectief van Dirk Nijdam verandert, maar dat die perspectiefwisseling ook nieuwe inspiratie biedt om te werken aan de ontwikkeling van de stad en regio Groningen. In de toekomst krijgen wellicht ook andere mensen met een bepalende functie op het gebied van de ontwikkeling van Groningen een logeerpartij in eigen stad aangeboden.

Platform GRAS organiseert jaarlijks tal van activiteiten op het gebied van ruimtelijke ordening, architectuur, stedenbouw en leven in de stad. 'Logeren in eigen stad' is een project dat wordt georganiseerd ter gelegenheid van het tienjarig jubileum van het architectuurcentrum, dat dit jaar wordt gevierd met diverse cadeautjes aan de stad. Eerder dit jaar kregen bewoners en bezoekers van Groningen bijvoorbeeld ‘witte stoelen’ in de binnenstad cadeau. Marketing Groningen is hét bureau voor de toeristische marketing van Groningen.