De provincie Groningen streeft naar een goede dienstverlening aan de inwoners. Jaarlijks wordt in het burgerjaarverslag gerapporteerd over de kwaliteit van de dienstverlening en worden aanbevelingen gedaan om deze te verbeteren.
Het aantal bezoekers van de website is ten opzichte van 2010 licht gestegen van 19% naar 23%. De afhandeling van de informatieaanvragen verloopt goed. Ook de registratie en afhandelingen van klachten verloopt zonder problemen.
De betaling van facturen binnen de norm van 30 dagen is vergeleken met 2010 sterk verbeterd. Per jaar ontvangt de provincie meer dan 18.000 facturen. 85% moet binnen de 30 dagen worden betaald. 10% van de facturen worden niet binnen 30 dagen betaald. Dit is een verbetering ten opzichte van vorig jaar. Nu worden facturen gemiddeld binnen 18 dagen betaald.
De telefonische bereikbaarheid moet wel verbeterd worden. De norm dat 90% van de telefoontjes binnen 30 seconden moet worden opgenomen is niet gehaald. Dit was in 2011 82%.