nieuws

25 jun 2008, 10:10

Bronzen Effie voor Er gaat niets boven Groningen-campagne

De toeristische promotiecampagne Er gaat niets boven Groningen is tijdens de jaarlijkse Effie-uitreiking bekroond met een bronzen Effie. De Effie is een prijs voor de meest effectieve reclamecampagnes van het afgelopen jaar. Dinsdagavond werd tijdens de jaarlijkse Effie-uitreiking in het Tuschinski Theater in Amsterdam het beeldje overhandigd aan Commissaris van de Koningin Max van den Berg en gedeputeerde Hans Gerritsen van de provincie Groningen, Dirk Nijdam van Marketing Groningen en Hein Scholma van reclamebureau Thabasco.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Bij de jaarlijkse Effie-uitreiking in het Tuschinski Theater in Amsterdam waren de Groninger bureaus goed vertegenwoordigd. In totaal hebben dan ook vier bureaus een bijdrage geleverd aan de campagne. Meest in het oog springende onderdeel van de campagne waren de door Thabasco ontwikkelde reclamespots. Maar ook de Groninger bureaus Open, Initio.dbk en iWink hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de campagne en waren in Amsterdam aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen.

De Effie is een prijs voor de meest effectieve reclamecampagnes van het afgelopen jaar. De verkiezing wordt georganiseerd door de vakverenigingen van zowel adverteerders als reclamebureaus. De jury bestond uit topmensen uit het bedrijfsleven, marktonderzoekbureaus, de universitaire wereld en communicatieadviesbureaus.