Nieuws

Beaujolais schakelt Groningse zakenvrouwen in voor beter imago

De gezamenlijke producenten in Frankrijk van de Beaujolais-wijnen hebben Groningse zakenvrouwen ingeschakeld om hun produkt een beter imago te bezorgen in Nederland.


Leestijd: 1 minuut

Volgens de Franse wijnboeren denken veel Nederlanders bij de naam ‘Beaujolais’ ten onrechte uitsluitend aan de primeur-varianten. De Groningse zakenvrouwen, die eens per jaar een groot wijnfeest voor alle noordelijke zakenvrouwen organiseren en zich dan presenteren als ‘Les Reines du Vin’, zijn gevraagd bij te dragen aan de imago-verandering van de Beaujolais in Nederland.De Groningse zakenvrouwen zijn gevraagd door de overkoepelende organisatie van Beaujolais-producenten, de ‘Union Interprofessionelle des Vins du Beaujolais’ om in november deel te nemen aan de openingsmanifestatie van het nieuwe wijnseizoen. In de stad Beaujeu krijgen ze dan een reusachtige fles met Beaujolais die ze mee terug nemen naar Nederland.Die fles wordt vrijdag 22 november dan door hen als ‘Reines du Vin Award’ uitgereikt aan de meest succesvolle noordelijke zakenvrouw van het afgelopen jaar. Dat gebeurt tijdens een wijnfeest dat de Groningse wijnkoninginnen dan organiseren voor ca. 400 noordelijek zakenvrouwen. Volgens woordvoerders Wilma Haket en Annemarie de Groot is het uniek dat Franse wijnboeren Nederlandse zakenvrouwen vragen aanwezig te zijn bij hun jaarlijkse wijnfeest.