Economie

Partnerbijdrage

3 manieren om online vindbaar te worden

In de afgelopen jaren is de consument steeds meer online gaan zoeken naar informatie. Dit zorgt ervoor dat traditionele media zoals de krant, TV en radio niet meer de enige bron van informatievoorziening zijn en dat bijvoorbeeld Google daarin veel heeft overgenomen. Dit betekent in veel gevallen dat bedrijven zich vindbaar moeten maken op de offline media waar niet altijd de expertise voor is. Daarom leggen we in dit artikel uit hoe jij jouw bedrijf eenvoudig vindbaar kan maken op het internet.


Leestijd: 2 minuten

3 manieren om online vindbaar te worden
3 manieren om online vindbaar te worden

De eerste stap om online vindbaar te worden is het bouwen van een website voor als je die nog niet hebt. Je website is het visitekaartje voor de online bezoeker en kan daarnaast ook nog worden gebruikt voor verkoop of andere conversiedoelen. Een website laten maken is een eenmalige investering en hoeft niet gek duur te zijn. Vanaf € 300,- is dit in veel gevallen mogelijk.

Google is de in Nederland de grootste zoekmachine. Jouw website wordt online vindbaar door op de juiste posities bovenaan te staan. Wil je als fietsenmaker in Groningen bijvoorbeeld worden gevonden in Groningen. Dan wil je op “Fietsenmaker” of “Fietsenmaker Groningen” bovenin Google staan zodat iedereen die via Google zoekt, jouw fietsenmaker zal vinden.

Hoe kom je zo hoog in Google?

  1. Een Google bedrijfspagina aanmaken voor jouw website en deze volledig invullen.
  2. Zoekwoordonderzoek doen en relevante content schrijven voor op de site.
  3. Autoriteit verkrijgen met behulp van linkbuilding.
  4. De techniek van je website verbeteren.

Wanneer je een website hebt, kun je ook meer naamsbekendheid verkrijgen door te adverteren. Dit kan op veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een gesponsord bericht op een interessante website te plaatsen, of door een banner van jouw website op andere websites te publiceren.

Door op de juiste manier te adverteren, kun jij met jouw merk de doelgroep bereiken die je wilt bereiken. Daarom is een lokale aanpak voor veel bedrijven een goede stap om tegen een betaalbaar tarief de doelgroep te bereiken. Door bijvoorbeeld banners te plaatsen bij lokale media verbeter je jouw naamsbekendheid in een gerichte omgeving.

Naast het feit dat adverteren de naamsbekendheid vergroot, zien we ook vaak terug dat dit helpt in de Google resultaten. Adverteren zorgt er namelijk voor dat er meer signalen om jouw merk verkrijgt waardoor Google je website relevanter begint te vinden. Adverteren & SEO gaan dus hand in hand om jouw merk te versterken.