Economie

Cookinglife - webshop voor tafel- en kookartikelen - van Groningen naar Frankrijk

Het Groningse Cookinglife – een webshop voor tafel- en kookartikelen – betreedt ook de Franse markt. Het bedrijf heeft een Franstalige editie van haar website ontwikkeld. Daarmee komen er in één klap 67 miljoen potentiële klanten bij. In verband daarmee is het distributiecentrum in Groningen fors uitgebreid.


Leestijd: 2 minuten

Cookinglife - webshop voor tafel- en kookartikelen - van Groningen naar Frankrijk
Cookinglife - webshop voor tafel- en kookartikelen - van Groningen naar Frankrijk

Wat begon als een webshop in Groningen is in de loop der jaren doorgegroeid tot een Europese speler in tafel- en kookartikelen. Naast de Nederlandse, Engelse, Duitse en Vlaamse website heeft Cookinglife deze week dus een vierde internationale webshop gelanceerd: Cookinglife.fr. Bienvenue en France!

De afgelopen jaren is Cookinglife enorm gegroeid, wat heeft geleid tot een toenemende internationale vraag. Na de livegang van de Engelstalige webshop steeg ook het aantal orders vanuit andere Europese landen hard. Zo kwamen er steeds vaker bestellingen vanuit Frankrijk binnen, waardoor de bouw van een franstalige webshop een logische vervolgstap was. Met de introductie van Cookinglife.fr kan de Franse markt nóg beter bediend worden. De vindbaarheid en daardoor het vertrouwen van de Franse klant groeit, waardoor de conversie en het bereik van Cookinglife aanzienlijk toeneemt.

Samenwerking met Hanzehogeschool
In samenwerking met marketingbureau 050media is een internationaal team gevormd met Duitse, Franse, Engelse en Amerikaanse marketeers. Samen met een team van ervaren webdevelopers zorgen zij ervoor dat de communicatie van de webshop voor elk internationaal domein optimaal verloopt. 

In het kader van de kennisvergaring heeft Cookinglife in samenwerking met de Hanzehogeschool een onderzoek uitgevoerd naar het belang van een native approach voor webwinkels die internationaal uitbreiden. Consumenten uit diverse Europese landen hechten veel waarde aan een native webplatform, klantenservice, etc. Om die reden is de gehele website van Cookinglife.nl, inclusief menustructuur en productpagina’s, compleet naar het Frans vertaald. Franse klanten genieten zo van een optimale shopervaring.

Door de livegang van de nieuwe Franse webshop zijn er 67 miljoen potentiële klanten bijgekomen. Om in te spelen op de toenemende vraag vanuit Frankrijk en andere Europese landen moest het distributiecentrum in Groningen fors worden uitgebreid met een extra magazijn. Cookinglife en 050media werken met een internationaal native team samen aan de uitbreiding van het Europese marktaandeel. Het doel is om in de toekomst in nog meer talen Cookinglife webshops te lanceren.