De wanden worden met een speciale machine – een hoge stelling – in de grond geplaatst, zonder veel trillingen en geluid. Omdat de stelling veel ruimte nodig heeft, worden de werkzaamheden nu uitgevoerd: op dit moment zijn de perronkappen op dit gedeelte van het perron nog niet teruggeplaatst.
Het bouwen van de wanden gebeurt in twee fases, omdat de reizigers omgeleid moeten worden. Op het station zal dit duidelijk worden aangegeven met bebording en wijst het zich vanzelf.
Winkels en horeca bereikbaar
Een aantal winkels of horeca zijn vanwege de werkzaamheden minder goed bereikbaar vanaf het nieuwe perron. Ze zijn óf via een doodlopend pad óf via het oude stationsgebouw wel goed bereikbaar.
Planning
De werkzaamheden zelf starten in december en duren enkele weken. De planning van de fietstunnel is nog niet bepaald. Op dit moment wordt er nog steeds gerekend en getekend aan een manier om de fietstunnel onder het monumentale stationsgebouw door te laten lopen. Aangezien dit van historisch belang is, is veel tijd nodig om dit zorgvuldig te doen. Ook de planning van dit proces zelf is nu nog niet te overzien.




