bereikbaarheid-verkeer

25 feb 2016, 06:06

Bedrijven uitgedaagd om meeste ‘groene’ kilometers te maken

Bedrijven uitgedaagd om meeste ‘groene’ kilometers te maken

Bedrijven en medewerkers kunnen in april meedoen aan een wedstrijd om 30 dagen lang de reis van en naar het werk zo duurzaam mogelijk af te leggen. Het gaat om de Groningse editie van Low CarDiet, die wordt georganiseerd door Urgenda en Groningen Bereikbaar.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Het Low CarDiet Groningen loopt van 1 tot en met 30 april. De wedstrijd biedt medewerkers de kans om andere, duurzame vormen van werk en vervoer uit te testen, zoals fietsen, e-bikes, alternatieve werk- en vergaderlocaties, het openbaar vervoer en elektrische en deelauto’s. Via de online tool 'Carbon Manager' krijgen de deelnemende bedrijven inzicht in het reisgedrag van de medewerkers tijdens de wedstrijd.

Groningen Bereikbaar ondersteunt het Low CarDiet niet alleen om duurzaam reizen te stimuleren. Anders reizen en werken leidt ook tot minder drukte op de weg en een betere bereikbaarheid van Groningen tijdens grote projecten als de ombouw van de zuidelijke ringweg. Bedrijven kunnen zich tot 10 maart 2016 aanmelden.

Het Low CarDiet van Urgenda is de grootste duurzame mobiliteitswedstrijd tussen bedrijven en collega's onderling in Nederland. In totaal hebben 150 bedrijven en 1500 deelnemers, onder wie 100 directeuren, al sinds 2012 al ervaren hoe het is om anders te reizen. Bedrijven als Nike, Bugaboo, IBM, PGGM, ABN Amro, EY, LandalGreenparks, Eneco en Unilever deden vorig jaar mee. In 2015 bespaarden bedrijven door deelname gemiddeld 30 procent op hun kosten, bewogen medewerkers 40 procent meer en reisden ze 50 procent schoner.

Kijk voor meer informatie op www.groningenbereikbaar.nl