Sport

‘RECLAME’ IN DE NACHT<br><i>‘LA PUBLICITÉ’ DANS LA NUIT</i>

De vrijwilligers van de 2000 Special Olympics European Games zijn met hun opvallende oranje/grijze shirts erg herkenbaar. Zelfs in het Groninger nachtleven zijn ze te vinden om -volgens henzelf- ‘reclame te maken voor de Games.’
Text francais a la page suivenate


Leestijd: 1 minuut

Een groepje van vier zit bijvoorbeeld om half drie ’s nachts op een terras op de Grote Markt bij te komen van de verrichte arbeid. Ze zijn erg enthousiast over de Spelen “Door onze opvallende shirts met het 2000 European Games logo maken we de mensen nog eens extra attent om te komen kijken”, aldus één van de vrijwilligers. “Zo herkennen we andere medewerkers ook. Die herkenning geeft een soort familiegevoel.”On reconnaît facilement les volontaires des ‘2000 Jeux Olympiques Speciales Européennes’ à leurs T-shirts oranges-gris. On les aperçoit même dans les boîtes de Groningue, où ils ‘font de la publicité’ pour les Jeux. Il y en a quatre, par exemple, qui se sont installés à une terrasse du Grote Markt pour se détendre du travail. “Ce sont nos T-shirts remarquables avec l’image des ‘2000 Jeux Olympiques Européennes’ qui prennent l’attention et qui poussent les gens pour visiter cet évenement”, selon un des volontaires enthousiaste.”Nous reconnaissons les autres collègues par leurs vêtements ce qui nous donne un sentiment de famille”.Traduit par D. Mebius et P. Miedema.