Nieuws

Spelen op het net met Groninger Webpeppers

Hoe kan je als bedrijf de immer wispelturige internetsurfers nog aan je merk weten te binden? Door ze iets leuks te bieden, spelletjes bijvoorbeeld. En dan bij voorkeur spelletjes waarin je product steeds langskomt, ‘gamercials’ dus. Bezoeker kunnen gratis spelen, prijzen winnen en blijven dus langer op een site hangen.


Leestijd: 1 minuut

Het twee jaar oude Groninger internetbedrijf Mad multimedia stortte zich, naar eigen zeggen als enige in Nederland, een jaar geleden op dit concept. Met succes. Nu weten zo’n 120 duizend bezoekers per maand hun spelletjessite (zie onder) te vinden. Het aantal medewerkers is vooral in het laatste jaar van drie tot achttien gegroeid.Voorbeelden van op maat geschreven gamercials, game-banners en andere zogenaamde ‘webpeppers’ staan op de site. Zo heeft Avika een spelletje waarin je in een frituurbak van friet naar friet moet springen, voor Vredestein banden is er een autorace en voor La vache qui rit een spel met de rode merkkoe die kleuters kaasjes voert. Het zijn redelijk eenvoudige spelletjes, maar binnenkort wordt ook een voor Veronica gemaakte complexere adventure-game gepresenteerd.Volgens commercieel directeur Jan Timmerman (35) moet een bedrijf op internet iets extra’s bieden om de consument aan zich te binden en is Webpeppers daarom zo succesvol: ’Internet is een heel ander medium dan tv. Gewone reclame, zoals op televisie, werkt niet op het internet. Consumenten moeten een reden hebben om op een site te blijven. Een gratis spel waar je prijzen mee kan winnen, is zo’n reden.’