Nieuws

Horeca klaagt over kort parkeren

Veel horeca-ondernemers in de stad Groningen klagen dat klanten om het uur hun parkeermeter moeten bijvullen. Ze zeggen hierdoor omzet mis te lopen en vragen de gemeente om het beleid aan te passen. Dit meldt het Groninger Dagblad.


Leestijd: 1 minuut

Volgens de horecabazen lijden ze vooral tijdens de ‘borreluren’ omzetverlies. De klanten willen namelijk voor zessen de zaak uitzijn omdat ze anders steeds hun parkeermeter moeten bijvullen. Ook klagen de horeca-ondernemers dat er te weinig parkeerplaatsen op straat zijn. Parkeergarages vinden ze geen alternatief, want die zijn vaak vol en vroeg dicht. Bovendien vinden er vaak auto-inbraken plaats, zeggen ze.Ook cateringbedrijven klagen dat ze na elf uur ’s ochtends hun werk niet meer kunnen doen. Vanaf dan kunnen ze namelijk niet meer op straat hun maaltijden laden en lossen. Elke dag een parkeerontheffing aanvragen zou teveel tijd kosten. De voorzitter van de Groningen City Club, Theo Venema, vindt het geklaag overdreven. “Er zijn genoeg alternatieven. Gasten van cafés en restaurants moeten hun auto daar neerzetten.”