Nieuws

Essent kan snelle Internet-dienst @Home amper leveren

EssentKabelcom heeft grote problemen bij het leveren van de supersnelle Internet-dienst @Home. Dat meldt vanmiddag Radio Noord.


Leestijd: 1 minuut

Volgens Radio Noord lijkt er bij Essent sprake te zijn van een combinatie van administratieve chaos, technische gebreken en een gebrek aan monteurs om iedereen die zich heeft aangemeld een aansluiting te geven op @Home. Dat is het snelle internet via de kabel, die al in de stad Groningen aangeboden wordt, en nu ook in veel plaatsen in de regio.Een verslaggever van Radio Noord, woonachtig in Paterswolde die ook graag internet wilde hebben, meldt dat hij zich al in augustus had aangemeld, maar nu nog steeds niet is aangesloten. Bovendien had hij zich vijf keer opgegeven, en nog steeds was zijn naam onvindbaar in de computer.Woordvoerder Harry Weites liet voor Radio Noord weten dat er inderdaad problemen zijn. Maar die worden ook veroorzaakt door het grote succes van @Home. ‘Dat heeft ons een beetje overvallen’, liet hij weten. Die problemen bestaan er onder meer uit dat de opleiding van nieuwe installateurs langer duurt dan verwacht, dat er duizenden extra aanmeldingen zijn en dat het netwerk niet overal even goed is. Weites hoopt dat de problemen begin volgend jaar zijn verholpen.