Nieuws

Dirk Nijdam (Marketing Groningen) in beeld als directeur Groninger Forum

Dirk Nijdam, momenteel directeur van Marketing Groningen, is in beeld voor de functie van directeur van het Groninger Forum. Volgens het Dagblad van het Noorden, dat dit vanmorgen bekend maakte, is Nijdam de meest geschikte kandidaat voor wethouder Dig Istha die onlangs aanstuurde op een andere functie voor de huidige directeur Bas van Kampen.


Leestijd: 1 minuut

Dirk Nijdam is de drijvende kracht achter Marketing Groningen dat hij sinds zijn komst veranderde van een onopvallende regionale VVV-organisatie tot een zeer professionele en geoliede marketing organisatie.

Mochten partijen overeenstemming kunnen bereiken over de nieuwe functie dan zou dat kunnen leiden tot vergroting van het draagvlak voor het Groninger Forum. Dat is ook een van de doelen die wethouder Dig Istha zich heeft gesteld. Hij voert momenteel besprekingen met tal van partijen in Groningen, om meer betrokkenheid bij het Groninger Forum te verkrijgen. Zo zou wethouder Istha ook in gesprek zijn met bedrijven, waaronder De Bijenkorf, over een gedeeltelijk commerciële invulling.

Kabelbaan

Dirk Nijdam is steeds van mening geweest dat het Groninger Forum voor de Groningse economie van grote betekenis zou kunnen zijn. Maar dan moet er wel een aantrekkelijke invulling komen, waar veel mensen op af komen. Mocht hij inderdaad directeur worden, dan kan hij er aan bijdragen dat die invulling er ook daadwerkelijk komt.
Dirk Nijdam heeft zich met Marketing Groningen ook ingespannen voor de komst van een kabelbaan naar de binnenstad: naar het UMCG en het Groninger Forum, vanaf het Europapark.

Of die kabelbaan haalbaar is, dat zal nog voor de zomer bekend worden wanneer de resultaten van nader onderzoek worden verwacht.