nieuws

13 sep 2000, 00:12

Aantal klachten van Stadjers over gemeente neemt af; afhandeling duurt te lang

De inwoners van de gemeente Groningen hebben minder klachten over het gemeentelijk beleid. Dat was althans het geval in 1999 toen er 683 klachten binnen kwamen over de wijze waarop inwoners door de gemeente werden behandeld. Dat waren er 130 minder dan in 1998.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Vooral over de Milieudienst kwamen minder klachten binnen: maar liefst 21 minder dan het jaar er voor. Ook de Bestuursdienst en de dienst Ruimtelijke Ordening en Economische Zaken lijken aan populariteit te winnen: het aantal klachten jegens deze diensten verminderde in elk geval.
En dan het negatieve nieuws: tegenover de daling van het aantal klachten staat een stijging van de termijn waarbinnen de klachten werden afgehandeld. Volgens de officiƫle regeling moeten klachten binnen vier weken worden afgehandeld. Die termijn werd in bijna de helft van de gevallen (45 procent) gehaald. In 55 procent van de gevallen duurde de behandeling van de klacht te lang. Een en ander blijkt uit een jaarverslag van de klachtenfunctionarissen bij de gemeente Groningen.