innovatie

18 sep 2014, 22:10

Webwinkeliers: ruim twee derde ook wel geïnteresseerd in (tijdelijke) stenen winkel

In Groningen gaat woensdag 1 oktober een seminar van start voor webwinkeliers voor wie een echte, fysieke winkel grote voordelen kan bieden. Uit recent onderzoek dat is gehouden onder ruim 350 webwinkeliers in Nederland is naar voren gekomen dat ruim twee derde geïnteresseerd is in een (tijdelijke) stenen winkel.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Dit kan een eigen winkel zijn, maar ook een pop-up store of een shop-in-shop. Een fysiek verkooppunt kan extra omzet opleveren, de naamsbekendheid van de winkel vergroten en klanten producten en diensten laten ervaren.

 

Reden voor de Kamer van Koophandel, Gemeente Groningen en het Servicepunt Detailhandel om gezamenlijk een seminar voor webwinkeliers te organiseren op woensdagmiddag 1 oktober.

 

Kansen

“De mogelijkheden voor webwinkeliers zijn zeer divers en Groningen is door haar grote verscheidenheid aan leuke kleinere winkelpanden dé perfecte plaats voor een webwinkelier om een tijdelijke of permanente winkel te openen” aldus Simon Poelstra van de gemeente Groningen.

 

De Kamer van Koophandel vindt het belangrijk om ondernemers in de retail bewust te maken van groeikansen. Dit seminar richt zich op het openen van een fysieke winkel en de combinatie van off- en online ondernemen. Waar liggen kansen voor webwinkeliers? Waar moet je op letten? Wat kan het je opleveren? Tevens wordt het onderzoek onder de webwinkeliers toegelicht.

 

Ondernemers die inspireren

 

Dat Groningen een goede vestigingsplaats is voor webwinkeliers blijkt uit een aantal succesvolle voorbeelden. In Groningen kennen we bijvoorbeeld de Fantasy Shop en Musjes, beide gevestigd in de Zwanestraat. Twee mooie voorbeelden van winkels die met succes een stenen winkel zijn begonnen als verlengstuk van hun webwinkel. Zij delen op 1 oktober hun ervaringen.

 

Tijdens het seminar is ook de e-commerce manager van V&D aanwezig . Hij vertelt hoe een grote keten bezig is met e-commerce en omni-channeling. We besluiten de middag met een stadswandeling waarbij enthousiaste winkeliers hun eigen succesverhaal vertellen.

 

Het seminar

 

Het seminar geeft inzicht in wat een stenen winkel kan opleveren, waar kansen liggen en welke hindernissen ondernemers tegen kunnen komen. Bovendien delen succesvolle ondernemers hun ervaringen met deelnemers in de zaal en krijgen geïnteresseerden inzicht waar in de stad Groningen kansen liggen voor het openen van een fysieke winkel.

 

Aanmelding

Webwinkeliers uit Noord Nederland kunnen zich kosteloos aanmelden voor het seminar via  www.kvk.nl/webshopseminar.

 

Hier is ook meer informatie terug te vinden over het programma en de locatie.