Innovatie

Spraakmakende campagne ‘IT Swings in Groningen’ krijgt vervolg


Leestijd: 1 minuut

Het betreft de imago-campagne ‘It swings in Groningen’, die er op gericht is Groningen als IT-stad nadrukkelijker op de kaart te zetten. Die campagne ging twee jaar geleden van start, waarbij onder meer een tram in Amsterdam van een brutale slogan werd voorzien, waarbij duidelijk werd dat je voor het échte IT-werk toch echt in Groningen hoort te zitten.Vorig jaar trok de campagne gigantisch veel belangstelling dankzij een parodie op een porno-website. Volgens Wilma Haket , projectmanager bij de afdeling Economische Zaken van de gemeente Groningen, zal de volgende campagne, die medio mei gepresenteerd wordt, opnieuw veel aandacht trekken.‘Maar in tegenstelling tot de voorgaande keren zal de campagne zich minder richten op sollicitanten die in Groningen willen werken. De tijden zijn natuurlijk wat veranderd. De nieuwe campagne richt zich meer tot opdrachtgevers van Groningse IT-bedrijven. Die willen we laten zien wat Groningse IT-bedrijven allemaal in huis hebben’.