Innovatie

Nieuwe campagne als opvolger van ‘IT Swings in Groningen’

Er komt een nieuwe, zeer opvallende reclamecampagne om Groningen weer onder de aandacht te brengen als toonaangevende ICT Stad.


Leestijd: 1 minuut

Volgens de voorzitter van het ICT Platform Groningen, Jan Hut, zijn de vorige reclamecampagnes zeer succesvol geweest. Die werden gevoerd onder de titel IT swings in Groningen.‘Maar die campagne werd gevoerd in het jaar 2001 toen er nog een grote krapte was op de arbeidsmarkt. Door een tram door Amsterdam te laten rijden, voorzien van de titel ‘IT swings in Groningen’ hoopten we toen medewerkers uit die stad naar het Noorden te lokken’, aldus Hut.Maar de noodzaak om elders personeel te werven is inmiddels verdwenen. Toch heeft een campagne wel degelijk nut, meent Hut. ‘Het is goed voor het zelfbewustzijn van Groningen als ICT-centrum. Er gebeurt hier ontzettend veel, en het is goed om dat ook uit te dragen’.Hoe de campagne er precies uit komt te zien is nog niet bekend . Mar wel moet het gaat om een nieuwe, rumoer maken campagne. ‘We zullen een aantal reclamebureaus aanschrijven in de verwachting dat daar dan een prachtig idee uit rolt’, zo liet Hut vrijdagmiddag weten.Overigens kondigde hij ook aan te streven nar een ‘mega-happening’ waar zoveel mogelijk medewerkers van Groningse IT-bedrijven welkom zijn. ‘We denken aan een happening voor zo’n 1500 IT-ers in Groningen’, aldus Hut. Het evenement zou eind dit jaar in Martiniplaza gehouden moeten worden.In het jaar 2004 hoopt hij een belangrijke Europese IT conferentie naar Groningen te kunnen halen, die afgelopen jaren in Kopenhagen en Milaan is gehouden. Als dat doorgaat kunnen Groningse hoteliers de borst nat maken want aan het laatste congres in Kopenhagen namen 5000 mensen deel.