innovatie

18 dec 2013, 21:09

LinkedIn symposium in Martiniplaza: meer mogelijk op commercieel gebied

Dinsdagmiddag 28 januari 2014 wordt er in MartiniPlaza gesproken over LinkedIn. LINKED is het eerste symposium van de Benelux over dit zakelijke sociale medium. LinkedIn kent al vele gebruikers, maar lang niet iedereen benut de zakelijke mogelijkheden hiervan. Aan de hand van meerdere experts wil LINKED nieuwe deuren openen voor professionals, met name op commercieel gebied.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

LINKED is bedoeld voor ondernemers en bedrijven die meer business uit LinkedIn willen halen. Ondanks dat veel mensen al actief zijn op LinkedIn, zijn er nog veel mogelijkheden die voor veel professionals onbekend zijn. Tijdens LINKED wordt ingegaan op verschillende aspecten die kunnen leiden tot succes. “Hoe genereer ik meer klanten?”, “Wat kan ik wel en niet doen?” en meerdere succesverhalen zullen de revue passeren. Sprekers zijn lifehacker Martijn Aslander, oprichter van Social Media Club Groningen Jarno Duursma en LinkedIn-expert Perry van Beek. Verder maken ook voormalig LinkedIn-medewerkster Martine Meijburg, communicatieprofessional Arjen van Leeuwen en branding & neuromarketing-expert Erik Schoppen hun opwachting. Het symposium biedt ook zelf de mogelijkheid tot netwerken.

LinkedIn


LinkedIn is een online sociaal netwerk dat sterk groeit de laatste jaren. In Nederland telt het medium zo’n 4 miljoen geregistreerden. Hiermee staat ons land in de top 10 van de landen met relatief de meeste gebruikers. Het belangrijkste doel van de website is geregistreerde gebruikers gebruik te laten maken van elkaars (zakelijke) netwerk. Het netwerk kan gebruikt worden voor het vinden van een baan, een persoon of een zakelijke kans. Werkgevers kunnen bedrijfspagina’s oprichten en vacatures plaatsen. Toch heeft 82% van de 116.774 bedrijfspagina’s minder dan 50 volgers. Zo biedt LinkedIn meer mogelijkheden waarvan weinig op de hoogte zijn. Volgens Amerikaans onderzoek blijkt dat LinkedIn het beste platform is om potentiële klanten te werven. Jammer, want volgens vele voorstanders van LinkedIn is het geen tijdelijke hype, maar een blijvertje. 

Primeur


Op 28 januari heeft Groningen de primeur van het eerste LinkedIn-symposium van de Benelux. Zakelijke website Marketingfacts meldde al eerder dat een ander evenement in het zuiden van ons land de primeur zou hebben, maar LINKED is de eerste mogelijkheid die men krijgt om direct toepasbare kennis op te doen van LinkedIn, wat zodoende leidt tot meer business.


Achtergrond


LINKED is een samenwerking van MartiniPlaza en de Hanzehogeschool. In het kader van de derdejaarsminor Eventmanagement is aan studenten gevraagd een inspirerende kennis- en netwerkdag te organiseren voor zakelijk Noord-Nederland. Dit heeft geresulteerd in LINKED, het symposium over LinkedIn.

Meer informatie over het LINKED Symposium is te vinden op: www.linkedsymposium.nl