innovatie

24 nov 2014, 13:01

Let’sGro Festival trekt 50% meer bezoekers; organisatie dik tevreden

Let’sGro Festival trekt 50% meer bezoekers; organisatie dik tevreden

Het Let’s Gro festival, dat afgelopen vrijdag en zaterdag werd gehouden, is hard op weg om een in Nederland uniek festival te worden. In elk geval trok het festival afgelopen weekend vijftig procent meer bezoek en werden veke tientallen ideeën aangedragen, rijp en groen.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Het inspiratiefestival Let’s Gro – over de toekomst van Groningen – heeft dit jaar ruim 8.500 bezoekers getrokken naar 120 verschillende activiteiten. Rondom de Grote Markt konden bezoekers twee dagen lang op 36 verschillende locaties genieten van talkshows, workshops, exposities, wandelingen, fietstochten, lezingen en debatten. Alle activiteiten zijn ook dit jaar georganiseerd voor en door Groningers met goede ideeën over de toekomst van Groningen. -

 

Nieuwe thema’s voor de stad waren: internationalisering, sociale, culturele en sportieve innovatie, digitaal ondernemerschap, jong (muzikaal) talent, nieuwe energiebronnen en de herwaardering van de menselijke maat. Bindende factoren waren de trots en zelfbewustzijn waarmee plannenmakers zichzelf aan de stad presenteerden. The Free Café, de digitale fontein ‘Bitfall” van de Duitse kunstenaar Julius Popp, de Groningse Fietsambassade 050 en het Pop Up Restaurant waren de onbetwiste trekpleisters van de editie 2014. Maar ook de vele activiteiten in de speciaal voor het festival opgezette Spiegeltent op het Waagplein werden goed bezocht.

Organisatie en initiatiefnemers kijken terug op een zeer geslaagd festival; ten opzichte van de eerste editie zijn het aantal activiteiten en bezoekers met meer dan 50% gegroeid.

(Foto: organisatie, Rene-Keijzer)