Innovatie

Gronings winkelsoftwarebedrijf Afosto maakt laagdrempelige winkel- en webwinkelsoftware

Het Groningse bedrijf Afosto heeft  software ontwikkeld speciaal voor kleinere winkelbedrijven die hen in staat moet stellen om net zo innovatief te zijn als de grote winkelketens. De software van Afosto is relatief eenvoudig en laagdrempelig.


Leestijd: 2 minuten

Gronings winkelsoftwarebedrijf Afosto maakt laagdrempelige winkel- en webwinkelsoftware
Gronings winkelsoftwarebedrijf Afosto maakt laagdrempelige winkel- en webwinkelsoftware

Mkb’ers in diverse branches dienen zich door digitalisering te conformeren aan een nieuwe manier van denken en daarmee ondernemen. Zo ook in de fysieke retailbranche, waar het in de mode- en schoenen segmenten onderhand vijf voor twaalf is voor veel bedrijven. De reden hiervoor? Men wil wel, maar online retail is simpelweg niet hun expertise en dus is er angst voor het onbekende. Maar het is nog niet te laat. Er is hulp onderweg om winkeliers benodigde kennis, handvaten en laagdrempelige software aan te reiken. Echter moet men wel willen en vooral durven.

Afosto, een jong bedrijf uit Groningen ontwikkelt en faciliteert innovatieve winkel- en webwinkelsoftware. Begin 2015 werd Afosto branchewinnaar bij ‘Business Succes Award’. Het bedrijf bewijst zich als partner voor iedere winkelier die efficiency en rendement wil halen uit verschillende verkoopkanalen zoals; een webwinkel, een kassa- en voorraadsysteem en zelfs een interactieve etalage. Afosto maakt winkeliers hiermee uniek, omdat alles communiceert vanuit één systeem. Een ideale infrastructuur als basis van retail anno nu. Winkeliers besparen tijd en dus geld en kunnen zich richten op waar ze goed in zijn. Het creëren van beleving voor bezoekers in hun fysieke winkel.

Afosto wil winkeliers overtuigen om dit soort laagdrempelige winkelsoftware te implementeren. Met campagnes wil zij de worstelende winkelier in steden en dorpen bereiken. Presentaties verzorgen bijvoorbeeld met succesvolle winkeliers die ondernemen met deze winkelsoftware. Winkeliers in thuisstad en provincie Groningen zijn als eerste aan de beurt. De beweegredenen van Afosto voor een dergelijke campagne zijn niet enkel gebaseerd op commerciële gronden. Dit wil zij met klem benadrukken. Natuurlijk is ze een bedrijf en dus zal er omzet moeten worden gemaakt om software te blijven ontwikkelen.

“Het absolute streven is om mkb’ers in de retail een eerlijke kans te bieden ten opzichte van de grote winkelketens, door laagdrempelige en innovatieve winkelsoftware toe te passen in hun winkel.” – Afosto