innovatie

14 feb 2008, 09:09

Gronings bedrijf AnchorMen verzorgt druk bezochte website ABN AMRO World Tennis Tournament’

Maandag 18 februari start het ABN AMRO World Tennis Tournament. Het Groningse ICT-bedrijf AnchorMen verzorgt de website voor het toernooi. Vorig jaar werd AnchorMen voor de eerste keer gevraagd om de website www.abnamrowtt.nl te ontwikkelen. De site werd tijdens het toernooi meer dan honderdduizend keer per dag bezocht.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Martin Schepers, directeur van AnchorMen: ‘Wij zijn trots dat we als Noordelijke speler een website van deze grootte mogen verzorgen.’

Van dorpsstraat naar vierbaansweg
De website staat het hele jaar online, maar krijgt tijdens de toernooiweek een enorme piek in de bezoekersaantallen te verwerken. Zo werd de site tijdens de toernooiweek in februari 2007 meer dan 500.000 keer bezocht. Schepers: ‘AnchorMen heeft de techniek van de site hierop aangepast. Het grootste deel van het jaar staat de website op een server die is ingericht op normale bezoekersaantallen. Een maand voor de toernooistart verdelen we de website over meerdere servers. De toegang van de website verandert als het ware van een rustige dorpsstraat in een vierbaansweg. Op deze manier kan het enorme aantal bezoekers probleemloos worden verwerkt.’

Eenvoudig beheer
De bezoeker vindt op de website onder meer nieuws, speelschema’s, een spelersoverzicht, informatie over bezoekerskaarten en een column van toernooidirecteur Richard Krajicek. Daarnaast toont de website live tv-beelden van de wedstrijden. Schepers: ‘De organisatie van het toernooi verzorgt zelf het beheer en de redactie met een door AnchorMen ontwikkeld Content Management Systeem (CMS). Met dit CMS kan de redactie tijdens het toernooi direct inspringen op de actualiteit door teksten aan te passen, de structuur te wijzigen en videobeelden toe te voegen.’

Vernieuwde website
Het ABN AMRO World Tennis Tournament, één van de grootste heren indoor-tennistoernooien ter wereld, vindt plaats van 18 tot en met 24 februari 2008 in Ahoy Rotterdam. Vorig jaar werd AnchorMen voor de eerste keer gevraagd om de toernooi-website te ontwikkelen. Uit een uitgebreide enquête onder bezoekers bleek dat de website werd gewaardeerd met een 7.8. Naar aanleiding van het succes werd de samenwerking verlengd. De site van vorig jaar is echter flink onder handen genomen. Schepers: ‘Aan de hand van evaluaties en de enquête hebben we de site op een aantal punten gewijzigd. Zo hebben we onder meer de navigatie van de website en de weergave van het speelschema verbeterd.’

AnchorMen
AnchorMen helpt haar klanten bij het uitdenken, vormgeven en implementeren van websites, webapplicaties en online marketingconcepten. Ook ondersteunt AnchorMen bij het zo goed mogelijk inzetten van die middelen. Kijk voor meer informatie op www.anchormen.nl.