Innovatie

Groningen dankzij ‘Giro’ nog beter bekend als IT-Stad

De Giro d’Italia is met veel succes aangegrepen om Groningen als IT-stad te profileren. Dat was onder meer te danken aan een reusachtige spandoek boven de tribune op de Grote Markt. Directeur Castellano van de ‘Giro’ had bij wijze van zeer hoge uitzondering toestemming gegeven voor het plaatsen van dit spandoek. Ook een bijeenkomst met IT-bedrijven in de Martinikerk was een doorslaand succes.


Leestijd: 1 minuut

Volgens project manager Wilma Haket zijn beelden van het spandoek van Groningen IT stad de hele wereld overgegaan. ‘De Giro heeft voor Groningen IT Stad echt heel veel publiciteit opgeleverd. Nationaal en internationaal is de kreet ‘Groningen IT Stad’ in de publiciteit gekomen. Nu laat zich dat natuurlijk niet onmiddellijk vertalen in geld. Maar Groningen als stad met een vooraanstaande IT bedrijvigheid heeft in elk geval veel exposure opgeleverd’, aldus Haket.Overigens was het evenement ook een sociaal gebeuren voor de Groningse IT-bedrijven. Ze hadden namelijk de gelegenheid om hun relaties mee te nemen naar de Martinikerk en daar met hen te genieten van de beelden van het evenement. De bijeenkomst in de Martinikerk was overigens ook voor relaties van de gemeente en provincie Groningen, de Kamer van Koophandel en de Noordelijke Ontwikkelings Maatschappij (NOM).Daardoor was de bijeenkomst een unieke mogelijkheid voor bedrijven om contacten te leggen en banden aan te halen. ‘Het was een geweldig geslaagde bijeenkomst, met een prachtige mix aan bezoekers in de Martinikerk. Het heeft organisatorisch nogal wat voeten in aarde gehad om alles voor elkaar te krijgen. Maar het resultaat maakte alle inspanningen uiteindelijk dubbel en dwars waard. We zijn super tevreden’, aldus mevrouw Haket.