innovatie

24 jul 2002, 00:12

Docent Hanzehogeschool en Gronings bedrijf schrijven opmerkelijk IT-boek

De Groningse docent aan de Hanzehogeschool Groningen Victor Schmidt heeft samen met het Groningse IT bedrijf Inform-IT een nieuw en opmerkelijk leerboek geschreven over IT-management.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

De auteur van dit boek is Victor Schmidt, docent aan de Hanzehogeschool Groningen. Bij de totstandkoming van dit boek is het Groningse bedrijf Inform-IT betrokken geweest. Inform-IT is ook het redactiebureau dat verantwoordelijk is voor de ITSM Portal (http://nl.itsmportal.net/) , het belangrijkste internetplatform voor IT Service Management en de ITIL Tooling Page (http://www.tools2manage-it.com), een internationaal erkende IT Tooling site.
De auteur van dit boek is Victor Schmidt, docent aan de Hanzehogeschool Groningen. Bij de totstandkoming van dit boek is het Groningse bedrijf Inform-IT betrokken geweest. Inform-IT is ook het redactiebureau dat verantwoordelijk is voor de ITSM Portal (http://nl.itsmportal.net/) , het belangrijkste internetplatform voor IT Service Management en de ITIL Tooling Page (http://www.tools2manage-it.com), een internationaal erkende IT Tooling site.
Het leerboek wordt uitgegeven bij de vereniging ITSMF Nederland (IT Service Management Forum Nederland, http://www.itsmf.nl). ITSMF Nederland is de onafhankelijke en toonaangevende vereniging voor IT-serviceorganisaties en afnemers en opdrachtgevers van IT-diensten. De kerndoelstelling van de vereniging is het aanbieden van mogelijkheden tot uitwisseling van kennis en ervaring op het gebied van IT-service management en het bevorderen van innovaties. Onze leden zoeken kennis, ITSMF ziet voor zichzelf dan ook een rol weggelegd als kenniscentrum, onder andere door het zelfstandig uitvoeren van research en het uitgeven van publicaties. Met de uitgave van dit leerboek hoopt de vereniging een concrete bijdrage aan dat streven te realiseren.
De website waarop een deel van de lesmethode wordt onderhouden is ondergebracht op het platform ITSM PORTAL (http://nl.itsmportal.net). ITSM PORTAL is het belangrijkste Nederlandse internetplatform voor IT Service Management, oftewel IT-beheer. ITSM PORTAL staat in dit werkveld open voor iedereen die nieuws, kennis of idee├źn zoekt of wil delen, en biedt daartoe een volledig pakket van portal functies, uiteenlopend van een nieuwsdienst met een fulltime redactie tot discussielijsten ten behoeve van de ITSM community.
Meer informatie over de lesmethode IT Service Management is te vinden op http://nl.itsmportal.net/goto/literatuur/boek/164.xml. Meer informatie over ITSMF-Nederland is te vinden op http://www.itsmf.nl