economie

18 nov 2002, 00:12

Ook ondernemers uit regio presenteren zich op Promotiedagen

De Promotiedagen voor het Bedrijfsleven, die gisteren in Martiniplaza van start zijn gegaan en tot en met vandaag voortduren, hebben niet alleen een grote betekenis voor bedrijven in de stad Groningen. Op de Promotiedagen, die door wethouder K. Schuiling (VVD) van economische zaken werden geopend, blijken ook veel bedrijven uit de regio vertegenwoordigd te zijn.

Dit katern wordt mede mogelijk gemaakt door:

Het is al vele jaren een goede gewoonte dat ondernemers uit Leek en Tolbert de Promotiedagen voor het Bedrijfsleven Noord Nederland, de grootste bedrijvenbeurs van het noorden, aangrijpen om hun bedrijf in de picture te zetten. Een flink aantal ondernemers doet dat op het speciale Plein Leek - Tolbert. De promotiedagen voor het Bedrijfsleven Noord Nederland 2002 worden 5 en 6 november gehouden in het Martiniplaza in Groningen.
Het Plein Leek Tolbert is een initiatief dat destijds genomen is door de Bedrijven Vereniging Leek, de gemeente en de Handelsvereniging Tolbert. Tolbert had al enige jaren een dergelijk samenwerkingsverband, maar door de handen in één te slaan een aantal jaar geleden en de opzet te verbreden kon er op een prachtige manier Leek promotie van gemaakt worden. Een van de fraaiste plekjes op de beurs is jaarlijks de conclusie van vele beursgangers. “Sinds een aantal jaar hebben de deelnemers alle stands zodanig ingericht dat het duidelijk een eenheid vormde”, vertelt BVL bestuurslid Klaas de Jong. “De kleurstelling was overal hetzelfde, waardoor alle bedrijven zichzelf niet alleen als bedrijf presenteerden, maar ook heel duidelijk als een bedrijf uit de gemeente Leek. Door de fraaie verdere aankleding van het geheel met kolommen en grote banieren en een gezellige horeca-unit hadden veel bezoekers van het plein toch even de indruk dat men de beurs even verliet en een andere wereld instapte.” Nieuw dit jaar is dat de collega ondernemers uit Noordenveld een eigen Plein pal naast dat van Leek heeft, waardoor ook de regio wordt gepromoot. “Het is een echte relatiebeurs, hier moet je staan”, onderstreept Albert Rodenboog, wethouder Economische zaken van de gemeente Leek, het belang van de Promotiedagen. “Sta je er niet dan mist men je. Het is niet alleen een regionaal gebeuren, maar heeft een bovenregionale uitstraling. Hier kun je als bedrijf veel contacten opdoen en ook als gemeente is het goed dat je hier staat. We kunnen ons hier presenteren als een gemeente waar het goed werken, wonen en recreëren is.”
De belangstelling voor een standplaats op het Plein Leek - Tolbert is groot. Klaas de Jong zal een ieder graag informeren of er voor volgend jaar nog plaats is en bedrijven kunnen nu al hun belangstelling voor de beurs van 2003 kenbaar te maken. Ook ondernemen is immers vooruitzien. Wel is een voorwaarde dat men lid is van de Bedrijven Vereniging Leek. “Als er ondernemers uit Leek en Tolbert zijn die volgend jaar ook zich willen presenteren op het Plein Leek-Tolbert, of misschien het Plein Leek-Noordenveld, dan is het verstandig om dit nu al bij de BVL te melden. Dit kan bijvoorbeeld via onze website: www.bvl-leek.nl.
De bedrijven die zich dit jaar presenteren op het Plein Leek – Tolbert zijn: Smilda & Zn, de gemeente Leek, Th. v.d. Laan Onroerend Goed, Kooiker Schilders, Rejovorm, Dura Vermeer Infrastructuur bv, Novatec, MW Bedrijfsmode, Stroop Raadgevend Ingenieursbureau, Albert Slotema Bestratingen, Score BV, Sikko Cazemier Licht - Geluid en Beeld, Bolhuis & Bolhuis Evenementenservice, Adante IT Consult, Dousma&Dousma Grafische Communicatie en Sportcentrum Leek. Daarnaast zijn er diverse Leekster bedrijven die wel op de Promotiedagen aanwezig zijn, maar niet op het plein Leek – Tolbert staan.